www.RaiseHell.blogg.se

Texter ur min sanning, verklighet och fantasi.

Lyckans minut

Publicerad 2017-02-05 22:46:42 i Allmänt,

ibland är det bara mormors fina ord som kan förmedla allt jag känner.
Fina mormor, jag saknar dig. 
 
 
Är det sant att jag håller ett barn på min arm
Och ser mig själv i dess blick.
Att tjärdarna gnistra,
Och jorden är varm. 
Och himmelen utan en prick?

Vad är det för tid
Vad är det för år
Vem är jag
Vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår, hur fick jag dig i min famn?

Jag lever.
Jag lever!
På jorden jag står.
Där jag varit förut?
Jag väntade visst millioner år
På denna enda minut.

 

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-06 06:33:48

❤❤❤

Postat av: singsn.blogg.se

Publicerad 2017-02-06 07:17:29

Älskar dig gumman. Fick du nån av mormors diktböcker? ❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Hansson

Någon form av Singer/Songwriter och obotlig tidspessimist. Dricker gärna rödvin och staplar melankoliska ord på varandra. 24 år och mitt i Sverige.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela