www.RaiseHell.blogg.se

Texter ur min sanning, verklighet och fantasi.

Växlande molnighet.

Publicerad 2015-05-21 23:39:00 i Allmänt,

Det finns en sorts människor som får alla ens säkringar att gå samtidigt. 
Det finns dem som får varje skruv man så omsorgsfullt låst fast kroppen med,
Att lossna.
Det är då man vet, att endast kapitulera kvarstår. 
 
En viss sorts människor är klädd i tunnare hud.
Det gör dem mer känsliga. För beröring.
& för hårda slag. 
 
Men i ett tomrum någonstans, finns någon som kysser bort all ångest.
& Rädsla. 
För en stund tillåts vi vara hel igen. 
Allt gör mindre ont och den höga pulsen saktar ner.
Tills jag knappt känner den mer. 
 
"Jag är molnet framför min egen sol" sa jag.
"Du är allt annat än vem som helst" sa du
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Hansson

Någon form av Singer/Songwriter och obotlig tidspessimist. Dricker gärna rödvin och staplar melankoliska ord på varandra. 24 år och mitt i Sverige.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela