www.RaiseHell.blogg.se

Texter ur min sanning, verklighet och fantasi.

Oordning i mitt kaos

Publicerad 2015-05-31 02:01:00 i Allmänt,

Där ångesten greppar tag och vägrar släppa taget. 
Inte runt min hals. Inte runt min hand. 
Den naglar sig fast, under huden. 
Klamrar sig fast runt nyckelbenen. 
Flåsar mig rakt i nacken. 
Med sin varma
Äckliga
Andedräkt. 
 
Varenda ben i kroppen gör ont när jag försöker gå. 
Varenda fiber skriker stopp. 
Varenda känsla vill fly. 
 
Paranoid.
Upprätt sätter jag mig i sängen, gång på gång. 
Och stirrar på den där skuggan. 
Den där skuggan som egentligen inte finns där.
Men som jag vet finns där. 
 
Att vara vaken skrämmer mig mest. Men att somna är värst. 
Mellanrummet. Bron mellan medveten och omedveten. 
 
Hon lever skyddad, under en stor lånad identitet. 
Nämligen min. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Hansson

Någon form av Singer/Songwriter och obotlig tidspessimist. Dricker gärna rödvin och staplar melankoliska ord på varandra. 24 år och mitt i Sverige.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela